20 Şubat 2019 Çarşamba

Tunus Gezi Yazisi

Tunus'un baskenti Tunis'a Istanbul Ataturk Havalimani'ndan yaklasik 4 saatlik bir ucusla variyorum. Havalanindan kaldigimiz yere taksiyle gitmem soylendi. Taksiyle pazarlik yaptik; en azindan ben oyle dusunuyorum. Ancak vardigimizda benden konustugumuz rakamin fazlasini istedi. Biraz kavga ettik ancak ben de zaten yoldan yeni gelmisim, yorgunum vs derken verdim istedigi parayi. Kaldigimiz yer kiralik bir ev mantigindaydi. Buraya arkadasimizin dugunu icin geldik ve evi onlar bizim icin tutmustu zaten.
Kahvalti icin once bir seyler yiyoruz. Burada ton baligi inanilmaz fazla tuketiliyor. Fransizlarin da malum etkisi nedeniyle ton balikli krep cok yaygin. Ton balikli pizza da ayni sekilde. Tunus gezim boyunca kac tane ton balikli krep yedim bilmiyorum. Kaldigimiz yerden merkeze metroyla gidelim diyoruz ancak metro dedigime bakmayin. O kadar eski o kadar kotu bir metro ki... Hava sicak. Icerisi 100 derece. Insanlar metro kapilarinin aralarina girip kapanmasini engelliyor. Yabanci bi biz variz tabi millet dik dik bakiyor nerden dustu bunlar buraya diye : ) Yani eger yolunuz buraya duserse metroya binmeyin taksiye binin. Zaten tek ulasim araci taksi. Oldukca da ucuz. Sadece kaziklamalarina izin vermeyin. Merkeze yani medina denilen carsiya gelip burayi turluyoruz ve meshur sokak yemegi bambolini'yi deniyoruz. Aslinda bizdeki lokmaya cok benziyor ama biraz daha yumusak bir hamurdan yapiliyor.
Aksam eglence icin Gammarath bolgesi meshur. Burada oldukca fazla club ve bar var. Temmuz ayinda Kuzey Afrika haliyle cok sicak. Gunduzleri sokaklar neredeyse bombos. Gece ise insanlar aksam yemegini 10-12 arasi yiyip sokaklara dokuluyor.
Tunis'te son gece dugune katilip burdan farkli bir sehre Hammamet'e geciyoruz. Kaldigimiz yere kahvalti dahildi. Ancak Tunus'ta genelde sanirim kahvalti da tatli yediklerinden her sey tatli geliyor. Kek, recel... Yine de hic yoktan iyidir diyoruz. Hammamet'de benim favorim Cartage Land oldu. Aquapark ve eglence parki icin giris bileti alip tum gunu burada gecirdik. Gercekten eglenceliydi ve o sicakta yapilabilecek nadir seylerden biriydi. Bu arada yine bu bolgede ustu kapali yanlari acik guzel bir tur otobusu var. Yine deneyebilirsiniz etrafi gezmek icin eglenceli.
Hammamet'den sonra Sousse'a geciyoruz. Bu 3 sehirden benim favorim kesinlikle burasiydi. Zaten turist sayisi da burada daha fazlaydi. Biz kalacak yer icin siradan bir oda secmistik ancak odalari kalmadigi icin bize oteldeki tek suit odayi vermek zorunda kaldilar mehcup olmamak adina. Oda cok buyuktu ve direkt denize bakiyordu. Aradan sadece kucuk bir cadde geciyor. Bu arada boylelikle farkettik ki gecenin 3-4'unde deniz hala cok kalabalik. Havanin sicakligindan millet geceyi denizde geciriyor herhalde. Ilk gun biraz etrafi kesfedelim istiyoruz ancak hava da bir o kadar sicak. Zar zor bir muzeyi buluyoruz. Zar zor cunku Google Maps pek dogru islemiyor burda. Cogu yer yanlis pinlenmis. O yuzden sansiniz varsa bir sekilde buluyorsunuz gideceginiz yerleri : ) Ertesi gun icin planimiz El Jem isimli tarihi bolgeyi gormek. Otobus terminalinden 1 saatlik yolculukla buraya ulasiyoruz. Ancak burasi biraz daha kucuk bir bolge oldugu icin insanlarin bakislari rahatsiz edici derecede. Hatta burada bir adamin tacizine bile ugradik. Surekli takip edip pesimizden gelmeye calisti ancak neyse ki atlatabildik. Ancak El Jem kesinlikle mukemmeldi. Gorulmesi sart yerlerden. Onca yil o taslar nasil dayanmis bu Romalilar burayi nasil insa etmis diye agzimiz acik dolastik. O sicaga ragmen burayi oyle tasarlamislar ki resmen serinligi hissediyorsunuz. Bu arada burdan Sousse'a tren de varmis ancak saatleri uymadigi icin kullanamadik. Tekrar klimasiz minik dolmusa binip geri donduk.
Son gun ise Tunus deyince akla ilk gelen yerlerden Sidi Bou Said bolgesini gormek oldu. Mavi beyaz renkleriyle, islemeli kapilariyla ve deniz manzarasiyla inanilmaz bir goruntu olusturmus bu bolge. Zaten turistlerin en yogun oldugu bolgelerden biriydi.
Tunus'ta Turklere karsi inanilmaz bir hayranlik var. Zaten Turk dizilerinden oyle alismislar ki aramizda hangi dil konustugumuzu bile anliyorlar. Eger Tunus'luya benzemiyorsaniz ve kadinsaniz erkeklerin 'yogun' ilgisine, ama rahatsiz edici, maruz kalmaniz cok normal demek de istemiyorum ancak baska bir kelime bulamadim maalesef. Ukraynali arkadasim bana Turkiye'ye gitmektense Tunus'a gitmenin daha guvenli olduguna dair bir sey duydugunu soyledi ve gercekten sok oldum. Kadin guvenligi konusunda harika isler basarmasak da genel itibariyle kiyaslarsak tarafsiz bir bakis acisiyla kesinlikle Turkiye diyorum : )