21 Nisan 2019 Pazar

Bangkok Gezi Yazisi

Bangkok'a, Phuket'ten yaptigimiz yaklasik 1 saatlik bir ucusla variyoruz. Gece 3'te indigimiz icin sabah 6-7'ye kadar havaalaninda uyumaya karar verdik ve gozumuze guzel bir yer kestirip 3-4 saat uyuduk. Havaalaninda merkeze kadar otobusle merkezden hostele ise Grab ile gittik. Bu arada bu gezi boyunca kaldigimiz en kotu hostel burasiydi. Neden derseniz... Kahvalti sadece iki dilim ekmek ve cok kotu bir recelden olusuyordu. Banyo ve tuvaletler yeterince temiz degildi. Odalar da ayni sekilde. Yataklar hic rahat degildi gibi gibi bir suru neden... Hostele esyalari atip dogruca karnimizi doyurmaya gidiyoruz. Yakinlardaki bir otelin acik bufe kahvaltisi hemen gozumuze carpiyor ve 350 baht odeyerek biz de kahvaltiya dahil oluyoruz. Otel Fransiz'lara hitap ettiginden coook uzuuun zaman sonra ilk defa Avrupai tarzda bir kahvalti yaptim. (Cin'de bu tarz yiyeceklere Western Food deniliyor ve bulmasi bir hayli zor). Daha sonra sehri yuruyerek gezmeye basladik. Sokaklar oyle temiz, duzenli degil. Hatta bazi yerler kotu bile kokuyor. Ornegin Singapur'lar kiyasladigimizda Singapur bildiginiz Avrupa olacakken Asya'ya dusmus gibi bi yerdi. Ama Tayland'i size sevdiren detaylar cok daha fazlasi. Ulkedeki atmosfer, kendine has havasi, ufak tefek detaylar... Sokaktaki saticilar, etrafta dolasan tuk tuk'lar... Gezintimizi tamamlayip hostele yerlestikten sonra aksam icin biraz daha merkeze gidiyoruz. (Siam Center bolgesi)  Yemegimizi yiyip meshur Lumpini Park'i gormeye gidiyoruz. Aksam saatleri oldugu icin hava biraz daha katlanilir sicaklikta ve park spor yapan insanlarla dolu. Fotograflarimizi cekip kendimize guzel bir roof top bar buluyoruz ve bugunu cok yorulmadan bitirmeye calisiyoruz.

Ikinci gune Grand Palace'i ziyarete ederek basliyoruz. Budist tapinaklarina girerken hep bacaklarinizi ortmeniz isteniyor eger kisa bir sey giydiyseniz ya da askili varsa ayni sekilde en azindan T-shirt giymeniz isteniyor. Buraya girerken de- aslinda tamamiyle bir tapinak degil, adi uzerinde saray; ancak giriste kol, bacak ortmeden giremiyorsunuz. Zaten bunu dusunup girise bir dukkan koymuslar alisveris yapabileceginiz. Grand Palace gercekten etkileyici bir sekilde insa edilmis. Gezmesi cok uzun suruyor ve duvarlarin her birinde ayri bir isleme ayri bir detay var. Hayranlikla burayi izleyip yonumuzu hemen meshur Yatan Buda yani Reclining Buddha heykeline ceviriyoruz. Bu arada ufak bir not. Eger buranin lokasyonunu Google Maps'ten kontrol ederseniz yanlis gosteriyor. Yani yaklasik 2 saat uzaklikta gibi gosteriyor ve internetten gordugum kadariyla bir cok kisi bu konuda karmasa yasamis. Halbuki burasi Grand Palace'a oldukca yakin yurume mesafesinde. Tuk tuk'lara da binmeyin cunku hem kaziklamaya calisacaklardir hem de zaten gercekten yuruyerek 10 dk. varabilirsiniz. Reclining Buda'nin resimlerini daha once cok gormustum ama ben bu kadar buyuk oldugunu tahmin etmiyordum. Girer girmez hayranlikla inceleyeceginiz ayri bir yapi. Bu arada buraya girerken ayakkabilarinizi koyabileceginiz posetler var almayi unutmayin yoksa giriste giremeden geri cevrilirsiniz.  Wat Pho bolgesini bitirip Wat Arun bolgesine geciyoruz. Bunun icin de aradaki kanali 5 Baht odedigimiz botlara binerek geciyoruz. Bu bolgede Wat Arun disinda gorulecek pek bir sey yok. Ancak kanal uzerine kurulu evleri gormek istiyorsaniz Wat Arun'u gecip biraz yurudugunuzde Bangkok'un ruhunu daha iyi hissedebilirsiniz. Turistik gezilerimizi tamamlayip tekrar bir Thai masaji istiyoruz ve 300 Baht odeyerek 1 saatlik Thai masajimizi yaptiriyoruz. Aksam icin Black Cabin isimli gayet guzel bir bara gidiyoruz. Burayi internette canli muzik icin gidebilecegimiz barlar arasinda gorduk. Cikan grup Ingilizce parcalar caliyordu ve gayet eglenceli bir aksam gecirdik ve boylelikle 2. gunumuzu de tamamlamis olduk.

3.gun icin gunubirlik Pattaya'ya gitmeye karar verdik ve otobus terminalinden aldigimiz biletlerle yaklasik 2 suren bir yolculukla Pattaya'ya ulastik. Burda bizi Malezya'da tanistigimiz bir Turk abimiz karsiladi sagolsun. 30 dk'lik vapur yolculuguyla buradaki bir adaya vardik ve burada denize girdik. Acikcasi Phuket'ten sonra cok hosuma gitmedi genel olarak Pattaya. Aksam soyle bir Walking Street'te yuruduk. Ama asiri turizm odakli geldi sanirim bize ve cok kalmak istemedik. Tekrar otobusle Bangkok'a donus yaptik.

Vee Bangkok'un hem de gezimizin son gunu. Gunu biraz alisverise ayirarak gecirdik. Cin'de bulamadigimiz seyleri ya da orada pahali olan seyleri stokladik. Bol bol Western Food yedik. Donme vakti ama donmek istemiyoruz. Hava cok guzel. Tatildeyiz vs derken mecbur donus yolu gorundu. Topladik bavulumuzu cagirdik Grab'i ve dogru havalanina... Bangkok'tan Xi'an'a direkt ucusla yaklasik 5 saatte geldik. Ucus cok sarsintiliydi. Oldukca korktuk. Ancak neyse ki sag salim vardik. Vardik ama hava soguk. Mecbur montlari giyecegiz. Soyle bir huzunle baktik birbirimize Elena'ya ama iste her guzel seyin bir sonu var...

Hostelin linkini birakmiyorum cunku gercekten tavsiye etmiyorum. Ismi Feel Like Home Hostel. Denk gelirse secmeyin : )