16 Şubat 2019 Cumartesi

Sangay Gezi Yazisi

Sangay (Shanghai) suphesiz dunya uzerindeki en gelismis sehirlerden bir tanesi. 24 milyonu askin nufusuyla (2017 verilerine gore) dunyanin nufus acisindan en buyuk sehri ve yine dunyanin en yogun ticari limani da burda bulunuyor. Sehirden Yangtze isimli kocaman bir nehir geciyor. Sehrin dogusunda da Dogu Cin Denizi yer aliyor. (Hemen kucuk bir not sehrin adindaki Shang kelimesi UPON; hai kelimesi ise SEA anlamina geliyormus. Yani deniz uzerindeki sehir gibi dusunebiliriz.)Xian uzerinden Sangay'a normal hizli tren ile 17 saatte vardim. Tren aksam 20:44'te kalkip ertesi gun oglen 11:50 de Sangay'a vardi. Gece uyumakla gecitigi icin cok fazla vaktin nasil gectigini anlamadim. Yatakli tren icin kisi basi tek yon 350 yuan odedim. Tren istasyonuna ulastigimda sehirde toplam 17 ayri metro hatti oldugunu gordum. Bizim kalacagimiz hostele gitmek icin 8. ya da 4. tren hattina binmem gerekiyordu. Metro durak bilgileri Xian'daki gibi cok net ve acik degildi maalesef ama biraz incelemeyle cozdum. Tek kullanimlik metro karti da 4 yuan. Gideceginiz mesafeye gore degisiyor ancak genelde 3-4 yuan odedik. Kaldigimiz hostel oldukca guzeldi. Girisinde sik bir cafe, arka tarafinda da konteynirlardan olusan odalar bulunuyordu. Odalarda ucretsiz snack bar, dis fircasi, havlu vs her sey mevcuttu. 2 gece icin 700 yuan odeme yaptik. Ayrica hostelin cafesi icin de yuzde 8 indirimimiz vardi. Check in islerimden sonra dogruca ana meydana yani People's Square adli meydana gittik. Orda meshur alisveris caddesi Nanjing Road'da yurumeye basladik. Bu bolge gercekten de New York havasindaydi. Cadde uzerinde devasa bir M&Ms , Lego Land gibi bir cok ithal markanin magazasi vardi. Yine burada bir alisveris merkezinin icindeki Tayland restoraninda gayet guzel bir yemek yiyip yolun sonundaki The Bund'i gorebilecegimiz, aradan nehrin gecip guzel fotograflar cekebilecegimiz alana dogru gittik. Buraya hava kararinca gitmek gerekiyor cunku isiklandirmalarla harika gorunuyor. Fotograflarimizi cektikten sonra nehrin diger tarafina gecmek icin DIDI (Cinlilerin UBER'i) cagirdik, yaklasik 18 yuandi. Nehrin diger tarafinda The Bund'in yaninda bir is merkezi var. 94. katinda Hyatt otelin restoranina gidelim dedik ancak fiyatlar o kadar ucuktu ki hic bir sey yiyip icemeden asagi indik. Starbucks'ta kahvemizi icerken 95. katta 'Night Aquarium' adli bir etkinligin oldugunu gorduk ve katilmak istedik. Biletler icin 100 yuan verdik ancak daha sonra pisman olduk cunku bekledigimiz bir etkinlik degildi maalesef. Ertesi gune People's Square meydanindaki bir avm'nin girisinden ulasabileceginiz unlu 'Madame Tussauds' muzesini ziyaret ederek basladik. Biletler 190 yuandi. Muze binanin 7.katinda bulunuyor. Muze gayet guzeldi. Hollywood yildizlarindan Cin yildizlarina animasyon karakterlerden K-POP starlarina kadar herkes vardi. Muzeden sonra guzel bir yemek yemek icin yine ayni binanin 6.katindaki yemek bolumunde yemegimizi yiyip City Aquarium'u gormek icin 2. metro hattiyla nehrin karsisina gectik. Akvaryum ve Sightseeing otobuslerine birlikte bilet aldigimizda 185 yuan oduyorsunuz. Oncelikle akvaryumu gezdik. Oldukca buyuktu. Penguenler, fok baliklari her sey vardi ve yine dunyanin en uzun yeralti akvaryum tuneli de buradaydi. Bana biraz hem kalabaliktan hem de tunelde olmaktan fenalik geldi ve cok incelemeden bir an once yukari cikmak istedim. Daha sonra biraz dinlenmek icin yakinlardaki Starbucks'ta bir kahve icmek istedik. O sirada Disney store'un onunden geciyorduk. Bi bakalim dedik ancak oyle bir sira vardi ki magazaya girmek bile mumkun degildi o yuzden biraz dinlenip sight seeing otobusune bindik ancak otobus hic tatmin edici degildi. Zaten trafik de vardi. Pisman olduk kombine bilet aldigimiza. Burdan hostele donup yuzde 8lik indirimizle kafede guzel bir hamburger yedik (indirimle bile 71 yuandi).Yilbasi gecesini kutlamak icin oncelikle Revolution Coctails isimli bir bara gittik. Tabi yilbasi oldugu icin bar konseptinden biraz club konseptine donmustu. Benim asil planim burda biraz kalip 12'ye The Bund'i izleyerek nehrin kenarinda girmekti. Ancak 2004'te sanirim havai fisek gosterileri sirasinda bir kaza meydana geldigi icin artik gosteri yapmama karari almislar. Bir de yilbasi gecesi ulasim problem olacagi icin butun geceyi o barda gecirmek durumunda kaldik. Fiyatlar Sangay standartlarina gore oldukca uygundu. Giris icin 100 yuan odedik bir icki dahildi buna. Oldukca eglenceli bir geceydi. Donuste taksi bulmak icin epey yuruduk ancak neyse ki bulabildik.Ertesi gun donus gunumuzdu. Ucustan once havaalanina yakin 'Laowai Caddesi'ne gittik. Burasi bana ayni Izmir'deki Muzaffer Izgu sokagini hatirlatti. Avrupai tarzda evler ve kafeler vardi. Yemegimizi yiyip Sangay'in ikinci buyuk havalanina gittik. Burada da bir kac hediyelik alip Xian'a Shanghai Airlines'in  2saat 40 dakikalik ucusuyla donduk. Gezi oldukca keyifliydi .Sangay gercekten pahali bir sehir bir o kadar da buyuk. Hala goremedigimiz bir cok yer var. Ozellikle Disneyland'a bu kez gidemedik cunku giris icin 400 yuan vermek istemedik. Ama kesinlikle bu sehre tekrar gitmek istiyoruz. Eger Cini' gezmek gibi bir planiniz varsa Sangayi kesinlikle dahil etmelisiniz. Dipnot: 2 gece 3 gunluk bu gezimde tren bileti+ ucak bileti+ yeme-icme+hediyelik esya+ kalacak yer+sehir ici ulasim yani toplam her turlu harcamam = 2600 yuan civari