16 Şubat 2019 Cumartesi

Singapur Gezi Yazisi

Iki hafta surecek olan Guney Asya seyehatimize Singapur'dan basliyoruz. Xian'dan yaklasik 6 saat suren ucak yolculuguyla sabah saatlerinde Singapur'un baskenti Singapur'a vardik. Singapur Turk vatandaslarinda vize istemiyor. Ulkeye girisim oldukca kolay oldu. Birlikte seyehat ettigim arkadaslarin 96 saatlik transit vize haklari vardi. Planimiz Singapur'da daha fazla kalmakti aslinda ancak maksimum 96 saat sinirimiz vardi.
Havaalanindan hostele ulasimimiz metro ile oldu. Singapur'da metro hatti oldukca kullanisli. Kaldigimiz sure boyunca tamamen metro ile ulasimizi sagladik. Hostelimiz merkeze oldukca yakin (Bohemian Hostel) China Town bolgesindeydi. Esyalarimizi birakip dogruca etrafi kesfe ciktik. Oncelikli hedefimiz unlu Marina bolgesini gormek oldu. Singapur'un kelime anlami 'aslan' demekmis. Bu nedenle sehrin tam merkezinde kocaman bir aslan heykeli var. Bu meydan ayrica ulkenin de sembolu haline gelmis. Fotograflarimizi cekip dogruca unlu ''Garden By the Bay''e gidiyoruz. Burayi oldukca buyuk bir kapali mekan bahcesi olarak dusunebilirsiniz. Ancak oyle buyuk ve guzel dizayn edilmis ki agzimiz acik dolastik. Artik hostele donup dinlenme vaktimiz geldi.
Aksam icin "Clarke's Quay'' isimli kafe ve barlariyla unlu nehir kenarina kurulmus bolgeye gittik. Burasi hostelimize yurume mesafesindeydi. Guzel bir askam yemegi yiyip Gardens By the Bay bolgesine gittik. Cunku aksam isiklarla daha farkli gorundugunu duymustuk. Gercekten de isiklandirmalarla bir baska guzel gorunuyordu. Boylelikle ilk gunumuzu tamamlamis olduk.
Ikinci gun hedefimiz Sentosa adasi oldu ve tabiki de Universal Studios. Sentosa adasina ulasim metro ile saglaniyor. Adaya Mona Rail denilen bir baska metroya aktararak gidebiliyorsunuz. Aktarma bir AVM'nin icinden yapiliyor. Bana oldukca ilginc gelmisti.Mono Rail icin tekrar bilet almaniz gerekiyor. Gidis donus olarak 5 Singapur Dolarina alabiliyorsunuz. Universal Studios'a giris icin kisi basi 71 Singapur Dolari odedik. Neredeyse butun gunumuz burada gecti. Acikcasi butun trenleri, rollar coaster'lari denemek istiyorduk ancak oyle uzun kuyruklar vardi ki sadece Transformers'a binmek icin neredeyse 1.5 saatlik bir sira bekledik. Ama degdi tabiki de. Giriste VIP Pass adinda bir bilet daha varmis bur arada onunla sira beklemeden girebiliyormussunuz ancak cok pahaliydi diye hatirliyorum almaktan vazgecmistik. Ama bir daha gidersem kesin alirim diye dusunuyorum cunku bi cok seyi deneyemedik siralar yuzunden. Burayi bitirdikten sonra adadaki avm'ye gidip kendimize serbest zaman verdik ve biraz alisveris yaptik. Yine burdaki supermarketten aksam yemegi icin bir seyler alip dogruca kumsala gittik ve aksam yemegimizi kumsalda yaptik.
Ve son gunumuz. Bu gunu denize girerek gecirmek istedik ve tekrar Sentosa Adasi'na dogru yola koyulduk. Palawan Beach'te denize girmeye karar verdik. Su biraz soguktu ancak deniz cok temizdi. Kumsalda her sey dusunulmustu gerecekten. Ucretsiz dus, soyunma kabinleri ve tuvaletler vardi ve oldukca temizdi. Burda denizin uzerinde gecen ipten sallanan bir kopru var. Burdan gecerek Asya kitasinin guneydeki son kara parcasina gecebiliyorsunuz. Gectiginizde iki buyuk gozetleme kulesine cikip etrafa soyle bir bakmayi unutmayin. Cunku ben o manzarayi unutamiyorum. Singapur'daki son gecemizi Clarke's Quay bolgesinde guzel bir askam yemegi yiyerek sonlandiriyoruz. Ertesi gun oglen Kuala Lumpur ucusumuzla gezimize devam ettik.
Singapur hakkinda soyle kisaca gozlemlediklarimi paylasmak istiyorum. Burasi yasaklar ulkesi diye geciyor. Belki duyanlar vardir. Bir cok yasak var ulkede. Karsidan karsiya gecerken isiklara cok dikkat etmeniz gerekiyor. Sokakta sigara icemiyorsunuz. Metroya Durian meyvesiyle binmek bile yasak. Bunlarin disinda ulkede cok fazla yabanci var. Herkes Ingilizce anliyor ve konusabiliyor. Yasamak icin secebilecegim bir ulke degil ama kesinlikle gorulmeli.