18 Şubat 2019 Pazartesi

Kuala Lumpur Gezi Yazisi

Malezya'ya gitmeden once buranin Musluman bir ulke oldugunu ve Turkiye'ye gore Islam'in daha yogun yasandigi bir ulke oldugunu biliyordum. Bunun disinda cok fazla ayrintili bir bilgiye sahip degildim. Guneydogu Asya, sanirim ulkemize olan uzakligindan dolayi, buralar hakkinda pek bilgimiz yok ya da ordan burdan duydugumuz kulaktan dolma bilgilere sahibiz. Hemen kisaca ulke hakkinda bilgi vereyim size. Mazleya 13 eyaletten olusuyor, parlamenter monarsi ile yonetiliyor, 18.000 adanin birlesmesinden olusuyor, halkin yuzde 55'i Malay, resmi dil Malayca ancak neredeyse herkes Ingilizce konusabiliyor.
3 gunluk Singapur gezimizden sonra yaklasik 1 saatlik bir ucusla Malezya'nin baskenti Kuala Lumpur'a variyoruz. Ulkede ulasim pek gelismis degil acikcasi. Havaalanindan sehir merkezine anlasmali taksiler var. Bilet alip binebiliyorsunuz. Ucreti de normal taksilere gore daha uygun. Dogruca otelimize gidip yerlesiyoruz. Sectigimiz otelin bu kadar luks oldugunu biz de bilmiyorduk acikcasi. Otelden ziyade suit odalardan olusan bi binaydi. (Icinde mutfagi banyosu olan -hatta camasir makinesi bile- bunlarinda disinda binada restorant da vardi.) Burayi secme nedenimiz roof top havuzunun olmasiydi. Binada toplam iki tane farkli katlarda olmak uzere havuz vardi. Buraya 5 gece 6 gun icin kisi basi yaklasik 450 yuan odedik.
Ilk gun icin hedefimiz Petronas Twin Towers'i gormek oldu. Burda dikkat etmek gereken fotograf cekilirken turistleri kaziklamaya calisan ya da hirsizlik yapmaya calisan kisilerden uzak durmak. Siz kendi halinizde fotografinizi cekilip bir an once kalabaliktan kacmaya bakin. Bu kuleler Kuala Lumpur'un simgesi haline gelmis ve inanilmaz ilgi cekiyor. Ancak ben daha cok dogadan etkilenen biri oldugum icin bu tarz yapilar pek ilgimi cekmiyor. Burda isimizi bitirip Ukraynali arkadasim Yura'nin daha once arastirip buldugu 'Menare' diye bilinen kuleyi ariyoruz. Daha sonra ogrendik ki 'Menare' yuksek binalara verilen genel bir admis orda. Aradigimiz yerin adi Kuala Lumpur Tower'mis. Kuleye cikmak icin oncelikle asagidan ucretsiz shuttle bus'a binip yokusu cikiyorsunuz. Kuleye cikmak icin kisi basi 100 ringit oduyoruz ve oldukca hizli olan asansorle kuleye cikiyoruz. Burda glass box denilen tamamen camdan yapilan uzerine cikip asagi bakabildiginiz kutular var. Acikcasi benim yukseklik korkum oldugundan ilk adimi atar atmaz minik bir kalp krizi gecirdim ve geri dondum.
Bu arada yukarida bahsetmistim Kuala'da ulasim cok gelismis degil. Uber mantigiyla calisan Grab adinda bir uygulama var. (Eger ulkede sim card almayacaksaniz bu app'i buraya gelmeden indirmenizde fayda var. Cunku telefonunuza aktivasyon sms'i gelecek) Biz de burda kaldigimiz sure boyunca Grab car kullandik. Ikinci gun otelimizden Grab Car ile meshur Batu Magaralari'na gittik. Burasi Budistler icin oldukca onemli bir tapinak. Dikkat etmek gereken sey maymunlar. Birden uzerinize atlayip cantanizi ya da suyunuzu elinizden kapabilir. Giris icin bir ucret yok ancak merdivenleri tirmanmadan once eger acik giyinmisseniz ozellikle bacaklariniz aciktaysa 10 ringite giriste sal kiralamaniz gerekiyor. Evet cook etkileyici bir bolge kabul ediyorum ancak tepeye ciktiginizda burnunuza gelen koku, etraftaki copler oldukca mide bulandiriciydi. Hatta mikrop kapacagim diye bile korktum. Etrafta gezen tavuklar, yerdeki yemek artiklari... Keske dedik cuzi bir giris ucreti olsaymis da buralari temizlemek icin kullansalarmis. Neyse kotulemek degil niyetim sadece realist olmak lazim. Hangi gezi yazisini okusam, herhangi bir ulke hakkinda, hep yok soyle harika yok boyle harika seklinde seyler goruyorum. Sonra gidip gezdigimde -galiba bu tarz yazilar beklentimi artiriyor- ''aa burasi boyle miymis yani'' diyorum. O nedenle benim amacim sadece olani aktarmak. Bu arada 2.gunumuzu oteldeki havuzda gecirerek bitiriyoruz.
Geri kalan gunler icin merkezde cok fazla yapacak bir sey kalmadi acikcasi. Biz de Petronas Tower civarindaki parki gormeye gittik. Oldukca buyuk ve guzel tasarlanmis bir park ve bir de burada yapay buyuk bir gol var. Gole bakacak sekilde kurulmus bir cok cafe ve bar var bu civarda. Hepsi de oldukca sik ancak sanirim turislere hitap ettiginden fiyatlar biraz yuksek. Yine de en azindan bir kez oturup bir kahve icmeye deger.
4.gunumuz icin Kuala Lumpur denilence akla gelen, gorulmesi ve deneyimlenmesi sart Selangor bolgesi'nde yasayan dunyanin en buyuk ikince ates bocegi kolonisini gormeye gittik. Burasi merkeze uzak. Grab car ile yanlis hatirlamiyorsam gidis donus 200 ringit civari odedik. (4 kisi icin toplam) Bu etkinligin aksam saatlerinde yapilmasi gerekiyor. 4'er kisilik botlara biniyorsunuz ve sizi nehirde bir tura cikariyorlar. Nehir kenarindaki agaclar ates boceklerinin isiklariyla oyle bir aydinlanmisti ki sanki Noel agaci gibi gorunuyorlardi. Bazen uzerimize konan ates bocekleri de oldu. Ancak o kadar kucuklerdi ki sadece minik bi isik gorebiliyorsunuz o karanlikta o kadar. Eger yolunuz Kuala Lumpur'a duserse kesinlikle bunu deneyimlemelisiniz.
5. gunumuz benim dogum gunume denk geldi. Hayatimda ilk defa ocak ayindaki dogum gunumu yaz sicakliginda havuza girerek T-shirt giyerek kutladim hahah. Aksam kutlama icin The Beach isimli bara gitmeyi tercih ettik. Cok hosumuza gittigini soyleyemeyecegim maalesef. Aslinda planimiza gore burada 1 gun daha kalip burdan Guangzhou'ya gecip orayi gezmek vardi. Hatta biletler ona gore alindi ve rezervasyonlar ona gore yapildi. 4 kisi ciktigimiz bu yolculugu 2 kisi olarak devam ettirme karari alip Ukraynali arkadasim Elena ile bir cilginlik yapip Guangzhou icin aldigimiz non-refundable bileti yakip, onun yerine Phuket'e ordan da Bangkok'a bilet aldik. Kuala'daki otel icin bir gece daha fazla odemistik ancak onu da yaktik. Pisman miyiz peki? Hayir tabiki de... Kaybettimiz sadece 450 yuanlik donus bileti ve yaklasik 80 yuan otel parasi oldu. O nedenle biz sadece gozumuzu kapattik ve yeni rotamizi olusturduk. O zaman Tayland gezi rehberi bir sonraki yazida geliyooooor...

Otel icin: https://www.booking.com/hotel/my/expressionz-suites-kuala-lumpur.en-gb.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggI46AdIM1gEaDGIAQGYAQm4ARfIAQ_YAQHoAQH4AQuIAgGoAgM;sid=4eada5663841f7f81ad6bd8307d29cfe;all_sr_blocks=381860201_130951943_2_2_0;checkin=2019-02-28;checkout=2019-03-27;dest_id=-2403010;dest_type=city;dist=0;group_adults=2;hapos=8;highlighted_blocks=381860201_130951943_2_2_0;hpos=8;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=class_and_price;srepoch=1550314403;srpvid=84c74c9140ee00b1;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl