20 Şubat 2019 Çarşamba

Phuket Gezi Yazisi

Hic planda yokken iki gun icinde ani bir plan degisikligi ile kendimizi Phuket'de bulduk. Daha onceden hep gitmek istedigim bir yerdi ve zaten Guangzhou donus biletimi yakmayi goze alip Phuket bilet almami da bu istek tetikledi. (Bu arada bir arkadasimiz Guangzhou ucagina bizsiz bindi; ismimiz anons edilmis ve ucak bizim yuzumuzden gecikmeli kalkmis.)
Havaalanina vardigimizda Ukraynali arkdasim e-vizeye basvurdugu icin biraz beklemek zorunda kaldim onu ama ben gayet rahat bir sekilde sadece pasaportumu gostererek ulkeye giris yaptim. Tayland genel itibariyle Budizm'in hakim oldugu bir ulke oldugu icin havaalaninda bile Buda heykelleri ve cesitli yasaklarla ilgili uyarilar gormeye basliyorsunuz. Yasaklari biraz acmak istiyorum ki Budizm'in ne kadar yaygin oldugu anlasilsin. Ornegin vucudunuza Buda seklinde bir dovme yaptirmaniz ya da boyle bir dovmeniz varsa onu gostererek gezmeniz yasak. Buda gibi oturup onu taklit ederek fotograf cekilmek yasak. Bir de Buda isimli bar, cafe acmaniz yasak. Bunlari yaptiginizda ciddi para cezalari var. Bu uyarilari daha ulkeye girmeden, pasaport kontolunden gecmeden sinir memurlarinin gorev yaptigi kabinlerin uzerinde gorebiliyorsunuz. Giris yaptiktan sonra hostele gitmek icin hemen bir Grab cagiriyoruz. (Bir onceki Kuala Lumpur gezi yazimda bu uygulamadan bahsetmistim). Son dakkada secmis olmamiza ragmen hostelden cok memnun kaldik. Sadece lokasyon olarak adanin plajlara yakin olan tarafini degil de Old Phuket denilen merkeze yakin olan kismini secmisiz. Ama ustu acik otobuslerle plajlara oldukca ucuza 30 dk bir yolculukla ulasabiliyorsunuz. Hostele yerlestikten sonra hemen kendimizi disari atip etrafi  kesfe ciktik. Cin'de ve Singapur'da gordugumuz 7/11 denilen marketler Tayland'da abartmadan soyluyorum her adim basi vardi ve bu gezimizde bu marketler maddi acidan bizim kurtaricimiz oldu. Cunku yemek, sandvic ve her turlu icecegi burda bulabiliyorsunuz ve size isitip veriyorlar. Yine bu marketlerden birinden Tayland turist hatti aldik. 8 gun boyunca kullabiliyorsunuz ve size sinirsiz internet veriyorlar. Cogu zaman Grab kullanmak zorunda kaldigimiz icin wifi'yla ugrasmamak adina hat almak mantikli oldu bizim icin. Artik yemek vakti geldi. Buyuk bir alis veris merkezi icinde bir yeri gozumuze kestirdik ve lokal bir seyler deneyelim istedik. Buraya gelmeden once Tayland mutfaginin ne kadar baharatli ve aci oldugunu duymustuk. Yemekleri secerken aci olup olmadigini sorduk, onlar da cok hafif aci oldugunu soylediler. Biz de guvendik mecbur. Ben pilav ve hindistan cevizli korili bir balik yemegi aldim. Yemek cok guzeldi ama oyle bir aciydi ki... Aciyi makul dozlarda seven biri olarak benim icin bile cok aciydi. Karnimizi doyurup hostelimizde biraz dinlenmeye cekildik.
Aksam bizim oldugumuz lokasyona yakin Monkey Hill olarak gecen tepeye tirmandik. Oldukca uzun surdu cikmamiz. O sicak havada yokus cikmak hic hos degildi acikcasi ama maymularin arasindan yurumek gercekten cok farkli bir deneyim oldu. Donus yolunda maymunlardan bir tanesi arkadasimin cantasina yapisti ve cekmeye basladi. Arkadasim da oyle dondu kaldi ne yapacagimizi sasirdik. Neyse ki yerli halktan bir tanesi ellerini cirpti ve maymunu kovaladi. Ama baya bir korktuk tabi. Donuste aksam yemegi icin Old Phuket'in merkezindeki bir AVM'ye gidip guzel bir Pad Thai yedik ve gunu tamamladik.
Ertesi gun biraz yuzmek icin Phuket'in meshur ustu acik otobuslerine binip plajlar bolgesine gittik. Burasi Rus turisler yuzunden kucuk bir Rusya havasindaydi. Semsiye ve sezlonglar icin kisi basi 10 yuan civari bir ucret odeyip aksama kadar denizin tadini cikardik. Butun gun ne yedik derseniz tabiki de plajin karsindaki 7/11 yine kurtaricimiz oldu. Donus yolunda Phi Phi adasi icin ertesi gune tur satin alip hostelimize donduk. (1000 Baht yani 100 yuan odedik)
3.gunumuze hostelimizdeki guzel kahvaltimizla basliyoruz. Saat 9'da turun servisi bizi almak icin geliyor ve toplanma noktasinda diger turislerle bulusuyoruz. Bu arada tur sirketinde yapilan kahve, kurabiye servisinden yararlanip tura basliyoruz. Turkiye'deki gibi buyuk yat turu seklinde degil de tur botlariyla yapiliyor burda bu tarz geziler. Biz de bota binip yaklasik 30 dakika gittikten sonra Ko Adasina ulasiyoruz. Burda denize girip biraz acikta snorkelle daliyoruz. Normalde denizin altinda baska seyler gorunce huylanan biri olarak ilk etapta hosuma gitmese de bir suru farkli balikla yuzmek ve deniz altindaki farkli renkteki kayalari gormek inanilmaz bir deneyim oldu benim icin. Daha sonra Monkey Adasi denilen adaya yaklasiyoruz. Burda adaya cikmiyoruz bottan bakiyoruz cunku maymunlar etrafta geziniyor ve dogal ortamda olduklari icin bize zarar vermeleri olasiymis. Burdan ogle yemegini yiyecegimiz adaya gidiyoruz. Ogle yemegi acik bufe seklinde bir Musluman restorantindaydi ve gayet guzeldi. (tura dahil). Bu arada ogle yemegi disinda botta meyve, icecek, kurabiye ikrami tum gun vardi. Daha sonra meshur Phi Phi adasi... Gunumuz tabiki de harika geciyor ve hostele donup biraz dinlendikten sonra aksam guzel bir Thai masajina gidiyoruz. Bu kadar sert bir masaj oldugunu bilmiyordum acikcasi korktum masaj yapilirken acaba bir yerime bir sey olur mu diye hahaha. Ayak masaji + thai masaji icin toplam 450 Baht yani 90 yuan civari odedik. Aksam yemegi icin civardaki aksam pazari tadinda kurulan bolgeye gidiyoruz. Burdan cok lezzetli bir Pad Thai alip meydanki canli muzik esliginde bir guzel yiyip havaalanina dogru yola cikiyoruz.
Bu arada 3. gun icin kucuk bir kafa karisikligi yasadik o da geziyi cok acele planladigimiz icin. 2.gun aksami ucusumuzun 4.gun gecesi oldugunu dusunduk. Daha sonra 3.gune uyaninca ucusun o gece oldugunu farkettim ve apar topar esyalarimizi toplayip bot turuna cikmadan check out yapmamiz gerektigini dusunduk. Valizlerimizi resepsiyona biraktik ancak o aksam farkettim ki o gun check out yapmsak da olurmus cunku o gece icin odeme yapmisiz. Boyle bir karmasa yasadik ancak neyse ki Bangkok ucusuna yetistik sorunsuz.
Kesinlikle Phuket'e bir kez daha gidegim eminim. Ama bu kez gezmek icin sadece tatil yapmak icin olacak orasi kesin.

Hostel icin: Otel icin: https://www.booking.com/hotel/my/expressionz-suites-kuala-lumpur.en-gb.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggI46AdIM1gEaDGIAQGYAQm4ARfIAQ_YAQHoAQH4AQuIAgGoAgM;sid=4eada5663841f7f81ad6bd8307d29cfe;all_sr_blocks=381860201_130951943_2_2_0;checkin=2019-02-28;checkout=2019-03-27;dest_id=-2403010;dest_type=city;dist=0;group_adults=2;hapos=8;highlighted_blocks=381860201_130951943_2_2_0;hpos=8;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=class_and_price;srepoch=1550314403;srpvid=84c74c9140ee00b1;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl